Τετάρτη 1 Σεπτεμβρίου 2021

Διαβάσματα [100] - Arthur Conan Doyle

Έχω εκπαιδευτεί ν’ ασχολούμαι με γεγονότα και με αποδείξεις. Υποθέσεις και φαντασιώσεις δεν έχουν θέση στον τρόπο σκέψης μου. Δείξτε μου κάτι που μπορώ να το δω με το μικροσκόπιό μου, να το ζυγίσω στη ζυγαριά μου, και θ’ αφιερώσω τη ζωή μου στη μελέτη του. Αλλά όταν μου ζητάτε να μελετήσω αισθήματα, εντυπώσεις, ιδέες, μου ζητάτε να κάνω κάτι που μου είναι δυσάρεστο, μέχρι και αποθαρρυντικό. Η απομάκρυνση από την καθαρή λογική μ’ επηρεάζει όσο και μια δυσάρεστη μυρωδιά ή μια μουσική παραφωνία.

Arthur Conan Doyle, «Ο Ασημένιος Καθρέφτης Και Άλλες Ιστορίες Μυστηρίου», Gutenberg, 2017, ISBN: 978-960-01-1876-6 Μετάφραση: Ερρίκος Μπαρτζινόπουλος, «Το Παράσιτο» ενότητα Ι, σελίδα 275.

2 σχόλια:

  1. Χμμμ ακραία άθρωπο της λογικής να τον πω τον συγγραφέα; Μελετώ και με ενδιαφέρει ότι βλέπω, ότι πιάνω. Φιλοσοφική προσέγγιση που αγνοεί τη δύναμη του συναισθήματος. Εντυπωσιακή έτσι κι αλλιώς η προσέγγισή του.
    Καλό μήνα φίλε μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γεια σου Γιάννη,

      Δεν γνωρίζω κατά πόσο το απόσπασμα αυτό αντιπροσωπεύει τη θέση του συγγραφέα του.

      Να είσαι Καλά,
      Καλό Σεπτέμβριο!

      Διαγραφή